fbpx

משלוח חינם ברכישה מעל 199 ש"ח

שתי ציפורים במכה אחת – לשמור גם על היופי וגם על הסביבה 

בעידן התעשייתי בו אנחנו חיים – כמעט כל פעולה באה על חשבון הסביבה. המודעות ההולכת וגוברת לזיהום הסביבה משנה את ההתנהגות שלנו באופן הדרגתי. אנשים בוחרים לנסוע בתחבורה הציבורית לעבודה מנסיבות ירוקות, משתמשים בשקיות רב פעמיות בסופר, וממחזרים בקבוקים. כל אלו לא נעשים מבחירה בלבד, המדינה מעודדת אותנו לחיות חיים ירוקים יותר על ידי מתן תמריצים וקנסות על התנהגויות רצויות ולא רצויות. 

גם תחום הקוסמטיקה, בדומה לשאר התחומים, מיישר קו עם התמורות הגדולות בעולם. חברות קוסמטיקה טבעית צומחות כמו פטריות אחרי הגשם, ומבטיחות שהנזק שנגרם לסביבה בגין המוצרים שלהן מינימלי. 

הכתבה הזו מוקדשת בשביל לעזור לך לשמור על שגרת יופי בלתי מתפשרת שלא פוגעת בסביבה. 

לא רק בקבוקי שתייה – מחזור אריזות של מוצרי טיפוח

לפי משרד הסביבה, משק הבית הממוצע בישראל מייצר כל יום פסולת במשקל 2.5 ק"ג. מיותר לציין שככל שהשנים עוברות, הממוצע הזה רק הולך ועולה. משבר האשפה הוא רציני מאוד, וחוקרים מסביב לעולם שוקדים על פיתוח דרכים להתמודדות עימו ללא הצלחה של ממש. 

המעט שאנחנו יכולים לעשות במאמץ לצמצום הפסולת הוא לבחור באריזות מתכלות. כשאת נמצאת בכל אחת מרשתות הפארם, או משוטטת לך בין אתרי קוסמטיקה, שימי לב לתיאור המוצר. אם את נמצאת בחנות הפיזית, תוכלי לבחון את גב המוצר ולהסתכל אם יש סמל המעיד על כך שהאריזה מיועדת למחזור – שלושה חצים בצורת משולש. כמובן שהעניין לא נגמר רק ברכישת המוצר, אלא יש להשליך אותו לאשפת המחזור בסיום השימוש.  

עזבו את הארנבונים בשקט 

על פי הארגון Humane Society of the United States, בשנת 2021 כ-80% מחמישים חברות הקוסמטיקה הגדולות בעולם עדיין מנסות את המוצרים שלהם על בעלי חיים. מה שאומר שרוב חברות הקוסמטיקה בשוק עדיין משתמשות בניסויים על בעלי חיים כחלק מתהליך רקיחת המוצר. 

זה נכון שמשנה לשנה יותר ויותר חברות בוחרות להפסיק את השימוש שלהם בשיטה הזו, אך עדיין לא באופן מספיק משמעותי שיוביל לשינוי בנתונים. 

כשאת בוחרת באופן מודע במוצר שלא נוסה על בעלי חיים, את תומכת באופן פסיבי באידיאולוגיה החשובה הזו. תמיכה פסיבית של נתח גדול באוכלוסייה יכולה להביא לשינוי של ממש בקרב ענקיות הקוסמטיקה. ברגע שהן יבינו שדעת הקהל הצרכנית מעדיפה באופן מובהק מוצרים שלא נוסו על בעלי חיים, הם יהיו מוכרחים לשנות את התנהלותם על מנת למכור. 

אז, כשאת נמצאת בחנות או באתר האינטרנט, שימי לב אם יש סמל או כיתוב המעיד על כך שהמוצר לא נוסה על בעלי חיים. בדרך כלל מדובר בסמל של ארנב בגרסאות שונות. 

מוצרי טיפוח טבעיים – הייפ ובצדק

אין דרך יותר מובהקת לראות את הקשר של האדם עם הטבע מאשר זו – המוצרים שפוגעים באיכות הסביבה הם המוצרים שעלולים לפגוע גם בבריאות שלך. בשנים האחרונות יותר ויותר רכיבים סינתטיים כמו סולפטים, פראבנים ו-SLS נחשדים כגורמים המסכנים את בריאות האדם במספר מישורים במקביל. באופן לא מאוד אירוני, רובם גם חומרים לא מתכלים, שמזהמים את מקורות המים שלנו ואת האוקיינוסים. 

עלייתם הבלתי נמנעת של הסבונים הטבעיים היא חלק ממגמה גדולה יותר של בחירה בקוסמטיקה טבעית וירוקה. אנשים בוחרים להכניס למקלחת דברים שהם בטוחים שאין בהם כימיקלים עם פוטנציאל נזק לבריאות הגוף. כך התלכדו להם שני עולמות שהקשר בינהם לא מקרי – דאגה לעור ולגוף היא דאגה לאיכות הסביבה. 

טיפים של אלופים.ות 

אם הגעת עד לכאן – את/ה כבר בדרך לשמור על סביבה ירוקה יותר. הכנו לך מספר טיפים של אלופים.ות כדי להמשיך לשמור על שגרת הטיפוח שלך זוהרת וגם ירוקה.

טעות נפוצה היא להציף את מדף האמבטיה בהמון סבונים. כשיש לנו שניים שלושה שמפואים פתוחים, שני בקבוקי ג'ל רחצה פתוחים, וכמה בקבוקים מכל מוצר אנחנו הולכים לאיבוד. במצב כזה סביר שנשתמש רק באחד מהם ונחליף אותו כשהוא יגמר, כאשר השאר ממתינים במדף המקלחת. בסופו של דבר הם הולכים לפח בשלמותם. 

שאלו את הקרובים לכם אם הם מעוניינים בסבון כזה או אחר ומסרו להם אותו. אם סגרתם חופשה ואתם לא רוצים לקחת איתכם את הסבונים האהובים שלכם, קחו את הסבון שממתין במדף המקלחת לפחות כמה חודשים ותחסכו את הכסף של קניית סבון חדש במיוחד לחופשה. 

רילי – חברת קוסמטיקה טבעית ישראלית 

רילי הוא מותג ישראלי בייצור ישראלי שכולו מחווה לטבע ולגוף. במוצרים של רילי אין סולפטים, פרבאנים, SLS, פראפין ושאר חומרים מלאכותיים רעילים עליהם כתבנו בבלוג הבא. הרכיבים בהם המותג משתמש הם רכיבים טבעיים, ואתם יכולים להיות בטוחים שהמוצרים לא נוסו על בעלי חיים. מבין המוצרים של המותג תוכלו למצוא סבונים טבעיים, מוצרים לשיער כמו שמפו, מרכך ומסיכה לשיער, קרמים טבעיים, סבון פנים ועוד. 

דילוג לתוכן