fbpx

משלוח חינם ברכישה מעל 199 ש"ח

חזרה לשורשים – מוצרים טבעיים לשיער

השאיפה לשיער רך כמשי 

אם אתם גרים בבית שיש בו נשים, אתם יודעים שמוצרי הטיפוח לשיער תופסים חלק גדול מהמדף במקלחת. תעשיית מוצרי הטיפוח לשיער נהנית משגשוג גדול, ונדמה שכמות סוגי המוצרים רק הולכת וגדלה. חוץ משמפו, שהוא מוצר הטיפוח הבסיסי ביותר לשיער, מותגים הטיפוח לשיער מציעים גם מרככים, מסיכות, קרמים לשיער, ג'ל וספריי לעיצוב, שמנים לקרקפת, ועוד מוצרים רבים.

בלוגריות ומשפעיניות רשת משתפות את העוקבים בשגרת הטיפוח שלהן, ומפרסמות מוצרים לשיער ללא הרף. קהל העוקבים הנאמן ממהר לרכוש את המוצרים, ופעמים רבות לא חוסך בפידבקים. כך, טרנדים הולכים ובאים, ואנחנו מוצאים את עצמנו פעמים רבות מבולבלים מהשפע הרב. 

אז מה הסיפור? ומה הבהלה?

אם נרד לעומק העניין, מגוון המוצרים הגדול לשיער מציב לעצמו מטרה אחת ברורה – לשפר את הנראות של השיער. בשביל להבין על מה מתבססות חברות למוצרים לשיער כאשר הן רוקחות את מוצריהן, חשוב להבין ממה עשוי השיער עצמו. למעשה, שיער עשוי בעיקר מקרטין, שהוא סוג של חלבון. חוץ מקרטין, השיער שלנו מכיל מינרלים כמו אבץ, צורן, ברזל וכלור וויטמינים כגון ויטמין A ומספר ויטמינים מקבוצת B. 

החלקות מרובות, שמש, ואיסוף השיער תוך כדי מתיחה חזקה יכולים להסב נזק לשיער. עם זאת, שיער בריא מתחיל מקרקפת בריאה. הקרקפת מכילה את זקיקי השיער, המוזנים על ידי רקמת חיבור המספקת לשיער חמצן וחומרי מזון. למזון שאנו מכניסים לגופנו יש את הכוח לשמור על קרקפת בריאה. מאכלים אותם נוטים לייחס לשמירה על קרקפת בריאה הם תרד, ביצים, אבוקדו, בטטה ופירות יער. 

קוסמטיקה מסורתית לשיער

הקדשת תשומת לב לטיפוח השיער איננה דבר חדש. אפשר למצוא מנהגים לטיפוח השיער בתרבויות עתיקות ברחבי העולם. בתרבויות אלו, נרקחו תכשירים לשיער מחומרים טבעיים שנמצאים באזור הגיאוגרפי בו הקהילה חיה, או שהם יובאו ממקום אחר בתור אבקה. 

חינה לשיער היא דוגמה טובה לכך. היא מיוצרת מאבקה ירוקה המופקת מעלה של שיח שנקרא לוטס. השיח הזה גדל באזורים רבים בעולם, כולל מצרים, הודו, צפון אפריקה וערב. צביעת השיער היא לא המטרה היחידה של החינה, ומיוחסות לה סגולות רפואיות כמו טיפול בנשירת שיער, בקשקשים ובגירוי בעור הקרקפת.

דוגמה נוספת הוא צמח האלוורה. צמח זה היה בשימוש נרחב בקהילות מסורתיות ברחבי העולם, מהמזרח התיכון ועד אינדיאנים באמריקה. הסגולות הרפואיות של הצמח אינן מועילות רק לעור, אלא גם לקרקפת. טיפול בשיער באמצעות אלוורה יכול לעזור להוספת לחות לשיער יבש וטיפול בנשירה. 

טרנדים עכשוויים

המגוון הרחב של המוצרים, החברות והגישות השונות לטיפול בשיער עלולים להותיר אותנו מבולבלים למדי. איך מתחילים לבחור שגרת טיפוח לשיער בתוך מבול של משפיעניות רשת ופרסומות, שכולן מבטיחות לנו את התוצאה הטובה ביותר? אין תשובה פשוטה לשאלה הזו, וכנראה שתצטרכו להתנסות כדי לבחור. 

למרות מהירות התחלופה והרעש שגוררים עימם רבים מהטרנדים העכשווים, אפשר לומר שפעמים רבות יש דבר מה טוב שעומד בבסיסם. ניכר כי ישנה מגמה כללית אל עבר הקוסמטיקה הטבעית. מאז שהטבעונות פרצה לחיינו, ומאז שעידן הניו אייג' לימד אותנו לחבק את עצמנו כמו שאנחנו, נשים רבות יצאו בקריאה לשמור על טבעיות השיער. 

אחד הטרנדים היותר בולטים הוא טרנד השיער הכסוף – בו נשים מבוגרות מבקשות לחבק את השיער האפור ולהימנע מהנזק שגורמים צבעים מלאכותיים לשיער. בנוסף, יותר ויותר משפיעניות מעודדות נשים עם שיער מתולתל או מקורזל להפסיק לבצע החלקות, וסרטוני הדרכה של עיצוב תלתלים בצורה טבעית וללא שימוש בחום מפוצצים את הרשתות החברתיות. 

כאמור, החזרה של המיינסטרים אל אמא אדמה ניכרת לא רק בתזונה, אלא גם במוצרי טיפוח לשיער. מותגי הקוסמטיקה הרבים שצצים בחיינו מבטיחים שמוצריהם יעשו חסד עם שיערנו, ומצהירים כי המוצרים שלהם מורכבים מרכיבים טבעיים בלבד. מבין הרכיבים הפופולריים ניתן למצוא תמציות צמחים כמו קמומיל, לבנדר, תה והדרים. שמן זית וחמאת שיאה הם גם כוכבים בולטים שעליהם מתבססים מוצרי טיפוח טבעיים לשיער. 

אך גם בתוך המוצרים הטבעיים נרקמת תופעה חדשה – שמפו ללא מלחים. מקור הדבר הוא במודעות ההולכת וגדלה לנזקים של פורמולות שמפו המכילות בתוכן מלחים על השיער. אמנם מלחים עוזרים לנו לנקות את השיער שלנו, במיוחד במקרה של שיער שומני או מלוכלך, אבל הם בו זמנית יכולים לפגום אותו בטווח הארוך. שימוש בשמפו ללא מלחים מנגד, מספק ניקיון עדין יותר לשיער, ומקטין את פוטנציאל הנזק. 

קוסמטיקה טבעית בישראל

אחד המותגים שהצליחו להכניס את הקוסמטיקה הטבעית לישראל הוא המותג Sabon. המותג פרץ לחיינו בסוף שנות ה-90 בשם "סבון של פעם" ושיווק בתחילת דרכו סבונים טבעיים בעבודת יד. היום, המותג התשנה והתרחב באופן משמעותי, ומציע מגוון גדול יותר של מוצרים. 

בתקופה האחרונה ניתן לראות פריחה של עסקים קטנים בתחום הסבונים הטבעיים בישראל המציעים למכירה את סחורתם דרך אתרי אינטרנט, או בדוכנים בקניונים ובירידים. בין המותגים הישראלים הבולטים אפשר למצוא את מיכל סבון טבעי, ושאר בוטיקים קטנים. 

Reelie –  נכס חדש בקוסמטיקה הטבעית בישראל

נכון, קל ללכת לאיבוד בין כל המוצרים הטבעיים בשוק, אך המותג Reelie ללא ספק מביא עימו משהו חדש. המותג דוגל בשקיפות מלאה של רכיביו, והאמת היא, שאין לו שום דבר להסתיר. המוצרים של Reelie ברובם המוחלט טבעיים, ופשוטים. אחת התפיסות של המותג הוא שמוצרי הקוסמטיקה לא צריכים להיות בהכרח מורכבים, מה שמאפשר לו לשים את רוב המשקל על היעילות של הרכיבים. 

המוצרים של Reelie מיוצרים בישראל, ואפשר להזמין אותם דרך אתר האינטרנט של המותג. המותג משווק סבוני גוף, קרמים לגוף, סבון פנים, שמפו לשיער, מרכך ומסיכה. פשטות, כבר אמרנו? אין צורך להסתבך, כי השמפו לשיער של Reelie מתאים לכל סוגי השיער – שומני, יבש, מתולתל וכן גם לשיער שעבר החלקה. 

המותג מציע ארבעה סדרות של ריחות משגעים בשילובים מפנקים – פרחים לבנים ודבש, תפוח-ליצ'י, וניל ופלפל לבן ואורן ועצי רענן. חוץ מהסדרות, המותג מציע גם סבון לפנים שמבטיח ניקוי יסודי ללא ייבוש של העור, וקרם לפנים המבוסס על שמן זרעי ענבים ומכיל כ-9% חומצה היאלרונית. אם זה נשמע לך טוב, ומצאת יותר ממוצר אחד שמוצא חן בעיניך, זכרי ש-Reelie מספקים משלוח חינם מעל הזמנה של 199 ש"ח.

דילוג לתוכן