fbpx

משלוח חינם ברכישה מעל 199 ש"ח

המירוץ אחר הקצף – למה אנחנו מתעקשות לבחור בשמפו מקציף?

קצף הפך להיות חלק בלתי נפרד מחווית המקלחת שלנו – המרקם המפנק שלו, התחושה הנעימה שיש לנו כשהוא עוטף את השיער… אפשר להבין מדוע אנחנו אוהבים אותו כל כך. עם זאת, התקבעה בראשנו המחשבה ששמפו מקציף מספק ניקוי יסודי לשיער, בעוד ששמפו שלא מקציף "לא באמת עושה משהו". אמנם, זה לא בהכרח נכון. קצף הוא לא הכרחי על מנת שניקוי של הסבון יהיה יעיל. עם זאת, אי אפשר להתעלם מהעובדה שסבון מקציף מקל על תהליך ההסתבנות, ועושה לנו עבודה קלה כשהוא מתפזר על הגוף או על הקרקפת במהירות וביעילות. 

בבלוג זה נבקש לרדת לעומק הנושא ולהסתכל ללבן של הקצף בעיניים – שמפו מקציף, כן או לא? 

SLS – חומר מקציף שלא תרצו בשמפו שלכם

המרכיב שגורם להקצפה בסבונים לא טבעיים, שהם רוב הסבונים שרשתות השיווק מציעות לנו, הוא חומר שנוי במחלוקת בשם SLS (סודיום לואוריל סולפט). החומר הזה נמצא בשימוש רחב בסבונים לפנים ולגוף, קצף גילוח, מרככים לשיער ואף במוצרי איפור דוגמת מסקרה. 

סודיום לואוריל סולפט הוא חומר גלם זול, שמופק בדרך כלל בתעשיית הנפט! אם זה לא דגל אדום מספיק משמעותי בשבילכם, נציין כי לפני שנים אחדות הופצו בארה"ב ידיעות מעוררות היסטריה, לפיהן זהו חומר רעיל שעלול לגרום למחלות קשות, ביניהן סרטן. מאמרים שפורסמו בהמשך וביקשו לבחון את אמיתות הידיעות הללו, אכן הראו חשש שהחומר עלול לגרום נזק לכליות, לכבד ולמערכת החיסונית. 

מחקרים נוספים הראו את הקשר בין שימוש במוצרים שמכילים SLS לבין הופעה של אלרגיות, אחת התופעות המשונות שהפכו את פני השטח בעשור האחרון. בנוסף, שימוש ב-SLS הוא הסיבה שתכשירים מסוימים גורמים לנו תחושת צריבה כאשר הם נכנסים לעיניים. הצריבה לא מסתכמת רק בתחושה, אלא מדובר בחומר ששימוש בו מגלם סיכון לבריאות העיניים שלנו. 

במדע כמו במדע, יש מחקרים סותרים לכאן או לכאן. יש מחקרים שיאמרו ש-SLS לא נספג בעור ולכן כל אמירה בנוגע לנזק שהוא מסב אינה תקפה. אך אנו ממליצים לכם לפתוח עיניים, ולחשוב פעמיים אם לצרף מוצרים המכילים SLS לעגלת הקניות, במיוחד אם הכוונה שהילדים שלכם ישתמשו בו. 

אצלנו ב-Reelie, שימוש ב-SLS הוא ביג no no. המותג שלנו טבעוני לחלוטין והחומרים שאנחנו משתמשים בהם בתהליך רקיחת התכשירים אינם רעילים, ואינם מהווים גורם המסכן את בריאות הגוף. 

לא על חשבון הבריאות שלנו – אלטרנטיבות טבעיות להקצפה

קצף לא חייב לבוא על חשבון הבריאות שלנו. יש מרכיבים בטוחים יותר שדואגים שהתכשירים שלנו יקציפו בדיוק כמו שאנחנו אוהבים. חומרים פעילי שטח הם קבוצת חומרים שרובם ממקור אורגני, שנותנים לתכשירים את היכולת להקציף. קבוצת החומרים הזו בשימוש נרחב הן במסגרת קוסמטיקה טבעית, והן בתעשיית המזון. בתוך הקוסמטיקה הטבעית, השימוש בקבוצת החומרים נעשה במגוון רחב מאוד של מוצרים – החל משמפו ועד קרם הגנה.

להלן מספר סוגים של חומרים פעילי שטח שמגיעים ממקור טבעי:

  • חומרים פעילי שטח על בסיס קוקוס – מופקים משמן קוקוס, ומספקים ניקוי עדין לעור ולשיער. השימוש בהם נעשה בשמפו, ג'ל רחצה וסבון פנים. 
  • חומרים פעילי שטח על בסיס אלוורה – מופקים מאלוורה, וידועים גם כן בתור חומרים המספקים ניקוי עדין לעור. בשימוש בקרם לחות ובקרם הגנה.
  • חומרים פעילי שטח המבוססים על צמחים – מופקים מצמחים כמו תירס, סויה וחיטה. בדומה לשניים שציינו למעלה, חומרים אלו נמצאים בדרך כלל בקוסמטיקה טבעית הן משום שהם מתכלים והן משום שאינם רעילים כלל. 

פרט לחומרים פעילי שטח, ישנם עוד מספר רכיבים ממקור טבעי שיוצרים קצף – מביניהם צמח היוקה. האם ידעתן שהצמח שעיקר הפופולריות שלו היא בעציצים ובגינות, הוא גם מקור הקצפה עבור תכשירי קוסמטיקה? תמצית יוקה היא גורם טבעי שנעשה בו שימוש בקוסמטיקה טבעית בייחוד במוצרים כמו שמפו וסבון גוף. עוד רכיב ממקור טבעי שיוצר הקצפה הוא נתרן קוקויל איזתיון. גם מקורו של חומר זה הוא בשמן הקוקוס. הוא בדרך כלל נמצא בסבונים לפנים ובקצף גילוח. 

סיכום

לסיכום, הקצפה היא בהחלט תכונה נחשקת בשמפו שלנו ולא בכדי. שמפו מקציף נהנה מהרבה יתרונות – הוא מקל על פעולת החפיפה, והוא הופך אותה לנעימה יותר. חשוב לזכור שהיתרונות האלו לא חייבים להגיע על חשבון הבריאות שלנו. ניכר שרכיבי ההקצפה המלאכותיים שתאגידי הקוסמטיקה הגדולים משתמשים בהם בעלי פוטנציאל נזק לגוף שלנו. פנייה לקוסמטיקה טבעית מאפשרת להרוויח את שני העולמות – הקצפה וניקוי יסודי, ללא פגיעה בגוף. בנוסף, לבחירה בקוסמטיקה טבעית יש יתרונות נוספים, שכן היא דוגלת במוצרים טבעוניים שלא נוסו על בעלי חיים, ובשימוש באריזות מתכלות או ממוחזרות. 

קוסמטיקה טבעית שהיא פינוק אמיתי – Reelie    

רילי הוא מותג ישראלי בייצור ישראלי שכולו מחווה לטבע ולגוף. במוצרים של רילי אין סולפטים, פרבאנים, SLS, פראפין ושאר חומרים מלאכותיים רעילים עליהם כתבנו בקישור הבא. הרכיבים בהם המותג משתמש הם רכיבים טבעיים, ואתם יכולים להיות בטוחים שהמוצרים לא נוסו על בעלי חיים. מבין המוצרים של המותג תוכלו למצוא סבונים טבעיים, מוצרים לשיער כמו שמפו, מרכך ומסיכה לשיער, קרמים טבעיים, סבון פנים ועוד. 

השמפו של המותג מציע הקצפה יסודית, ועוטף את השיער בקצף קטיפתי ממקור טבעי. המותג מחלק את המוצרים שלו לארבע סדרות מרכזיות לפי ניחוחות מרעננים ובשילובים מחדשים, אותם תוכלו למצוא במותגי הגדולים Terminal X, Games Richardson ובענקית הקוסמטיקה Be. החנות האינטרנטית של המותג מאפשרת רכישה נוחה דרך אתר האינטרנט ומשלוח חינם מעל הזמנה של 199 ש"ח. 

דילוג לתוכן